Home

Verkooptechnieken – Sluit gemakkelijk elke verkoop!

Ze zeggen dat verkopen in wezen een strijd van wil is, in die zin dat degene die de meeste zekerheid heeft in een situatie als beste uit de bus komt.

Gelukkig zijn er veel subtiele verkooptechnieken die u kunt gebruiken om eventuele scepsis in uw prospects te verzwakken en ze meer kans te geven om een ​​aankoopbeslissing in uw voordeel te nemen.

De volgende verkooptechnieken komen uit het gebied van hypnose, NLP en algemene overtuigingsmethoden. Voel je vrij om ze op te nemen in je eigen verkoopproces om betere resultaten te krijgen.

1) Ingebedde commando’s van hypnose-onder de radar verkooptechnieken

De bewuste geest kan zich maar op een paar dingen tegelijk concentreren, terwijl het onderbewustzijn is geëvolueerd om het meeste van wat we doen elke seconde van de dag of nacht af te handelen.

Hierdoor kunnen we de hypnotische technieken van “embedded commands” gebruiken om koopzaden in het onderbewustzijn van onze prospects te planten om ze te laten kopen.

We doen dit door suggesties te planten en sleutelwoorden te kopen in het hoofd van onze proefpersonen die terloops in een gesprek worden gedropt zonder dat ze het weten. Deze woorden omzeilen de bewuste geest en gaan rechtstreeks naar het onderbewustzijn waar de twee betekenissen van een woord worden verwerkt en de koopbeslissing beïnvloeden.

Dit is een van de krachtigste verkooptechnieken die je kunt gebruiken, ervan uitgaande dat je de timing goed hebt en subtiel in het gebruik ervan.

Je zou iets kunnen zeggen als “inmiddels zien veel klanten de voordelen van het investeren in dit soort technologie”. Merk op dat het woord “door” ook “kopen” kan zijn. Het onderbewustzijn moet nu beide betekenissen als nauwkeurig accepteren. Dit kleine woordje kan bij correct gebruik op het juiste moment een aankoopbeslissing beïnvloeden.

2) NLP-verkooptechnieken

Een van de beste bronnen van krachtige geestverruimende verkooptechnieken komt uit de wereld van NLP.

Er is een hele reeks verkooptechnieken die u kunt gebruiken om u te helpen bij het sluiten van een verkoop, maar degene die ik hier wil noemen en die heel goed kan werken, is gebaseerd op het idee van een goede verstandhouding.

De NLP-jongens realiseerden zich al snel dat alle verkooptechnieken gebaseerd zijn op het opbouwen van een verstandhouding tussen de verkoper en de prospect.

Rapport is een naam die wordt gegeven aan het proces waarbij de prospect het gevoel heeft dat de verkoper is zoals zij, dat ze samen een relatie hebben en dat de verkoper het beste met hem voor heeft.

Een van de belangrijkste NLP-verkooptechnieken om dit stadium te bereiken, is simpelweg de lichaamstaal en houdingen van de persoon aan wie je verkoopt te spiegelen. Dat doen we natuurlijk met iemand met wie we goed kunnen opschieten.

Het belangrijkste om te onthouden, net als bij andere verkooptechnieken, is om het niet te voor de hand liggend te maken. Misschien merk je zelfs dat als je echt met de persoon opschiet en je ontspannen bij hem of haar voelt, je vanzelf zijn lichaamstaal gaat nabootsen. Als ze zich meer op hun gemak voelen bij jou, zullen ze eerder iets kopen.

3) Weten wat ze waarderen

Een van de beste verkooptechnieken die u kunt gebruiken om uw prospects te laten denken in de richting van kopen, is echt te weten komen wat van waarde is of wat belangrijk is voor de prospect.

U kunt dit gebruiken als een krachtige overtuigingstechniek om die prospect te sluiten door u te concentreren op de voordelen van uw product in termen van hoe het zich verhoudt tot wat belangrijk is voor uw klant.

Dit is een van de verkooptechnieken die vaak over het hoofd wordt gezien door verkopers, omdat ze zich concentreren op de voordelen van hun product, maar vergeten uit te zoeken wat zinvol en belangrijk is voor de klant.

Leave a Reply

Your email address will not be published.